Pliki Excela mogą być otwierane i edytowane za pomocą programu Microsoft Excel w systemie Mac OS X oraz w systemie Windows.

Każda tabela przekształcana jest w osobny arkusz Excela. Jeżeli jest więcej tabel, pozostałe obiekty umieszczane są na kolejnych arkuszach.

Oto sposoby eksportu arkusza kalkulacyjnego w formacie Excela:
  • Wybierz Udostępnij > Eksportuj i kliknij w „Excel”.

    Zaznacz „Podsumowanie”, jeżeli nie chcesz, aby do dokumentu złożonego z wielu arkuszy dołączony został także arkusz z podsumowaniem. Kliknij w „Dalej”, aby podać nazwę i miejsce zachowania pliku, po czym kliknij w „Eksportuj”, aby go utworzyć.

  • Wybierz Plik > Zachowaj jako, zaznacz „Zachowaj kopię jako” i wybierz „Dokument Excel” z menu znajdującego się poniżej. Zobacz Zachowywanie arkuszy kalkulacyjnych, aby dowiedzieć się więcej o innych możliwościach przy zachowywaniu dokumentów w ten sposób.

Obliczenia wykonywane przez niektóre formuły mogą być inne w Excelu.