Menu „Edycja” zawiera polecenia pozwalające na wykonywanie operacji związanych z edycją tekstu.
Jeżeli chcesz skopiować (lub wyciąć) i wkleić tekst, zaznacz go i wybierz Edycja > Kopiuj lub Edycja > Wklej. Kliknij w miejscu, gdzie tekst ma zostać wklejony.
Jeżeli chcesz wkleić skopiowany tekst, zachowując jego formatowanie, wybierz Edycja > Wklej.
Jeżeli chcesz, aby skopiowany tekst przyjął wygląd otaczającego go tekstu, wybierz Edycja > Wklej i dostosuj styl.
Jeżeli chcesz usunąć tekst, zaznacz go i wybierz Edycja > Usuń lub wciśnij klawisz Delete.
Jeżeli przypadkowo usuniesz ważny tekst, wybierz Edycja > Cofnij, aby go przywrócić.
Polecenia Kopiuj i Wytnij powodują umieszczenie zaznaczonego tekstu w tymczasowej przechowalni, tzw. Schowku, w którym pozostaje on do momentu ponownego użycia polecenia Kopiuj lub Wytnij albo do wyłączenia komputera. Schowek przechowuje jednocześnie zawartość tylko jednego polecenia Kopiuj lub Wytnij.
W celu uniknięcia przypadkowej zmiany formatowania dokumentu (na skutek usunięcia wraz z tekstem niewidocznych znaków formatujących), warto włączyć wyświetlanie niewidocznych znaków przed wycięciem lub usunięciem tekstu. Wyświetlanie znaków niewidocznych można włączyć, klikając w „Widok” w pasku narzędzi i wybierając „Pokaż niewidoczne”.