Pages współpracuje z programem EndNote X2, pozwalającym na wyszukiwanie informacji w Internecie i szybkie tworzenie bibliografii. Do korzystania z tej funkcji niezbędne jest zainstalowanie programu EndNote X2 i przypisanie w nim domyślnej biblioteki, otwieranej po jego uruchomieniu.

Jak dodać lub edytować cytat?
  1. Umieść kursor w miejscu, w którym chcesz dodać cytat, po czym wybierz Wstaw > Cytat EndNote.

    EndNote X2 zostanie uruchomiony i pojawi się okno „Znajdź cytaty EndNote”.

  2. Wpisz tekst w polu „Znajdź cytat” i naciśnij Return, aby przeszukać swoją bibliotekę EndNote X2 w celu znalezienia odpowiednich cytatów.

    Możesz sprecyzować wyszukiwanie, klikając w ikonę szkła powiększającego po lewej stronie pola „Znajdź cytat” i wybierając jedną z opcji wyszukiwania (lista ta generowana jest przez program EndNote X2 i może nie być wyświetlana w języku polskim).

    Jeżeli chcesz posortować wyniki, kliknij w nagłówek dowolnej z kolumn.

  3. Wybierz wygląd cytatów w dokumencie, używając opcji w oknie wyszukiwania cytatów.

    Zaznacz pole „autora” lub „rok”, aby wykluczyć z cytatu informację o autorze lub roku wydania.

    Wprowadź zakres stron w polu „Zakres cytatów”, aby uwzględnić ją w cytacie.

    Pola „Prefiks” i „Sufiks” pozwalają umieścić dodatkowy tekst przed i po cytacie.

    Zaznacz „Tylko w bibliografii”, aby dodać cytat do bibliografii, ale nie umieszczać go w treści dokumentu.

  4. Zaznacz cytat na liście i kliknij w przycisk „Wstaw”. Cytat zostanie dodany do dokumentu.

    Po wstawieniu pierwszego cytatu do dokumentu, na końcu dokumentu automatycznie dodawana jest bibliografia. Jeżeli dokument zawiera już bibliografię, dodanie nowego cytatu spowoduje jej uaktualnienie.

  5. Jeżeli chcesz zmienić format cytatów i bibliografii, wybierz Edycja > Cytaty EndNote > Format bibliografii i kliknij w jeden ze stylów. Nazwy stylów pobierane są z programu EndNote X2, przez co mogą one nie być wyświetlane w języku polskim.

    Możesz także wybrać Edycja > Cytaty EndNote > Zarządzaj cytatami, a następnie użyć menu „Bibliografia” u góry okna do wyboru stylu bibliografii.

  6. Jeżeli chcesz usunąć cytat z dokumentu, zaznacz go i naciśnij Delete.

    Możesz także kliknąć dwa razy w bibliografię, zaznaczyć cytat w oknie „Zarządzaj cytatami” i kliknąć w przycisk usuwania (–).

    Cytat zostanie usunięty z dokumentu, a bibliografia będzie automatycznie uaktualniona.

  7. Jeżeli chcesz usunąć cytat znajdujący się tylko w bibliografii, wybierz Edycja > Cytaty EndNote > Zarządzaj cytatami. Zaznacz cytat na liście w oknie zarządzania cytatami, po czym kliknij w przycisk usuwania (–).

    Cytat zostanie usunięty z bibliografii.

Jak dodać i edytować bibliografię?
  1. Umieść kursor w miejscu, w którym chcesz dodać bibliografię, po czym wybierz Wstaw > Bibliografia EndNote.

  2. Jeżeli chcesz edytować bibliografię, wybierz Edycja > Cytaty EndNote > „Zarządzaj cytatami” lub kliknij dwa razy w bibliografię.

    Jeżeli chcesz zmienić format wyświetlania cytatów i bibliografii, wybierz go z menu „Bibliografia”. Formaty bibliografii uzyskiwane są z programu EndNote X2.

    Jeżeli chcesz uaktualnić zmiany formatu bibliografii, uruchom ponownie program EndNote X2, a następnie uruchom ponownie Pages, .

Uwaga:  W pojedynczym dokumencie może znajdować się tylko jedna automatycznie uaktualniana bibliografia. Jeżeli w dokumencie istnieje już jedna bibliografia, dodanie drugiej bibliografii sprawi, że zostanie ona dodana jako tekst i nie będzie uaktualniana automatycznie przy dodawaniu i usuwaniu cytatów. Chcąc dodać automatycznie uaktualnianą bibliografię należy najpierw usunąć istniejącą.