W arkuszu kalkulacyjnym można umieszczać liczbę stron, nazwę pliku, numery stron oraz datę i czas w specjalnych polach tekstowych, których zawartość będzie automatycznie uaktualniana przez Numbers. Elementy tego typu są zwykle umieszczane w nagłówkach i stopkach (zobacz Korzystanie z nagłówków i stopek), ale można wstawić je w dowolnym innym miejscu arkusza.

Oto sposoby dodawania sformatowanych pól tekstowych:
  • Jeżeli chcesz dodać numery stron, umieść kursor w tym miejscu, w którym chcesz wstawić numer strony, po czym wybierz Wstaw > Numer strony.

    Jeżeli chcesz zmienić format numeru strony, kliknij w niego z wciśniętym klawiszem Control i wybierz nowy format z menu kontekstowego.

  • Jeżeli chcesz dodać całkowitą liczbę stron, umieść kursor w tym miejscu, w którym chcesz ją wstawić, po czym wybierz Wstaw > Liczba stron.

    Jeżeli chcesz umieścić liczbę stron obok każdego numeru strony (np. aby uzyskać „2 z 10”), dodaj numer strony, wpisz „z” i wybierz Wstaw > Liczba stron.

    Jeżeli chcesz zmienić format liczby stron, kliknij w nią z wciśniętym klawiszem Control i wybierz nowy format z menu kontekstowego.

  • Jeżeli chcesz dodać lub sformatować datę lub czas, umieść kursor w odpowiednim miejscu tekstu i wybierz Wstaw > Data i czas.

    Jeżeli chcesz zmienić format daty i czasu, kliknij we wstawioną datę i czas z wciśniętym klawiszem Control, wybierz „Edytuj datę i czas”, po czym wybierz format daty i czasu z menu kontekstowego. Zaznacz „Automatycznie uaktualnij przy otwarciu”, jeżeli chcesz, aby w dokumencie znajdowała się zawsze aktualna data.

  • Jeżeli chcesz dodać nazwę pliku arkusza kalkulacyjnego, umieść kursor w tym miejscu, w którym chcesz wstawić tę nazwę, po czym wybierz Wstaw > Nazwa pliku.

    Jeżeli chcesz, aby w nazwie pliku uwzględniona została pełna ścieżka dostępu, kliknij dwa razy w tę nazwę i zaznacz „Pokaż ścieżkę dostępu do katalogu”.

    Jeżeli chcesz, aby do nazwy pliku dołączane było rozszerzenie, kliknij dwa razy w tę nazwę i zaznacz „Zawsze pokazuj rozszerzenie pliku”.