Można dodawać kolumny wewnątrz lub na końcu tabeli. Jeżeli tabela zawiera wiersz nagłówka, nowe wiersze dodane po lewej stronie tabeli znajdą się za kolumną nagłówka.

Oto sposoby dodawania kolumn do tabeli:
  • Zaznacz tabelę, po czym ustal liczbę kolumn za pomocą pola liczby kolumn, znajdującego się w pasku formatu.

    Nowe kolumny dodane zostaną na końcu tabeli.

  • Jeżeli chcesz dodać pojedynczą kolumnę w dowolnym miejscu tabeli, zaznacz komórkę i wybierz Format > Tabela > „Dodaj kolumnę nad” lub „Dodaj kolumnę pod”.

    Możesz także wybrać te polecenia z menu czynności „Edycja wierszy/kolumn”, znajdującego się w Inspektorze tabel. Kliknij w „Inspektor” w pasku narzędziowym, następnie kliknij w przycisk tabel, po czym kliknij w „Tabela”.

  • Jeżeli chcesz dodać kilka kolumn w dowolnym miejscu tabeli, zaznacz zakres komórek obejmujący tyle kolumn, ile chcesz dodać (np. jeżeli chcesz dodać trzy nowe kolumny, zaznacz trzy istniejące kolumny), po czym wybierz Format > Tabela > „Dodaj kolumny nad” lub „Dodaj kolumny pod”.

    Możesz także wybrać te polecenia z menu „Edycja wierszy/kolumn”, znajdującego się w Inspektorze tabel. Kliknij w „Inspektor” w pasku narzędziowym, następnie kliknij w przycisk tabel, po czym kliknij w „Tabela”.

  • Można dzielić komórki na dwa równe wiersze. Sposób opisany jest w Dzielenie komórek tabeli.