Chcąc wprowadzić tekst do komórki tabeli wystarczy zaznaczyć ją i zacząć pisać. Przed zaznaczeniem tekstu znajdującego się w komórce należy umieścić w niej kursor tekstowy. Pomiędzy komórkami tabeli można przemieszczać się za pomocą klawiszy ze strzałkami, co pozwala na szybkie wpisywanie tekstu do dowolnej komórki.
Jeżeli chcesz dodać tekst, zaznacz komórkę i zacznij pisać.
Jeżeli chcesz umieścić kursor w komórce, kliknij raz, aby zaznaczyć tabelę, kliknij ponownie, aby zaznaczyć komórkę, a następnie kliknij po raz trzeci, aby umieścić kursor wewnątrz komórki.
Gdy kursor znajduje się w komórce, możesz zaznaczyć tekst, przeciągając nad nim wskaźnik myszy lub klikając dwa razy, aby zaznaczyć całe słowo, lub trzy razy, aby zaznaczyć akapit.
Jeżeli chcesz wstawić znak końca akapitu, naciśnij klawisz Return, podczas gdy kursor znajduje się w komórce.
Jeżeli chcesz wstawić znak końca wiersza, naciśnij klawisze Opcja-Return, podczas gdy kursor znajduje się w komórce.
Jeżeli chcesz wstawić tabulator, naciśnij klawisze Opcja-Tab, podczas gdy kursor znajduje się w komórce.
Jeżeli chcesz zmienić wyrównanie tekstu, zaznacz jedną lub kilka komórek i kliknij w jeden z przycisków wyrównania w pasku formatu, aby wyrównać tekst do lewej, do prawej, do lewej i do prawej, do góry, na środku lub na dole komórki.
Jeżeli chcesz się dowiedzieć, jak zmienić rozmiar komórki, aby zmieściła się w niej cała zawartość, zobacz Zmiana wielkości wierszy i kolumn w tabeli.
Na dole komórek, które są za małe, aby zmieściła się w nich cała zawartość, wyświetlany jest wskaźnik przepełnienia.
Jeżeli chcesz zmienić krój czcionki, zaznacz jedną lub kilka komórek i użyj przycisków formatowania tekstu, znajdujących się w pasku formatu.
Jeżeli chcesz ustalić, w jaki sposób Keynote ma traktować wartości wprowadzone do komórek (jako tekst, liczbę lub inną wartość), wybierz format komórki. Zobacz Formatowanie wyświetlanych wartości w komórkach tabel, aby dowiedzieć się więcej.
Oprócz opisanych powyżej sposobów zmiany formatowania tekstu za pomocą paska formatu, można w tym samym celu używać także innych narzędzi. Zobacz Formatowanie wielkości i wyglądu tekstu, aby dowiedzieć się więcej.
W tabelach można używać także funkcji znajdowania i zastępowania tekstu oraz sprawdzania pisowni. Zobacz Sprawdzanie poprawności tekstu na slajdach, aby dowiedzieć się więcej.
Więcej informacji na temat przenoszenia i edycji zawartości komórek można znaleźć w Edycja zawartości komórek tabeli.
Oto tematy zawierające więcej porad dotyczących pracy z komórkami tabel, przemieszczania się pomiędzy tabelami i automatycznego wypełniania ich komórek: