Można łączyć ze sobą sąsiednie komórki tabeli, usuwając ich obramowanie, tak aby zachowywały się one jak pojedyncza komórka.

Jak połączyć komórki tabeli?
  1. Zaznacz dwie lub więcej komórek tabeli. Zaznaczona grupa komórek musi tworzyć prostokąt. Wszystkie komórki muszą być albo komórkami głównej części tabeli, albo komórkami nagłówka lub komórkami stopki.

  2. Wykonaj dowolną z poniższych czynności:

    • Wybierz Format > Tabela > Połącz komórki.

    • Kliknij w „Inspektor” w pasku narzędzi, a następnie kliknij w przycisk tabeli. Kliknij w „Tabela” w Inspektorze tabel, po czym wybierz „Połącz komórki” z menu „Edycja wierszy/kolumn”.

Jak rozłączyć połączone komórki?
  • Wybierz Format > Tabela > Połącz komórki, aby wyłączyć tę opcję.

  • Możesz także wybrać polecenie „Połącz komórki” z menu „Edytuj wiersze/kolumny”, znajdującego się w panelu „Tabela” w Inspektorze tabel, tak aby je wyłączyć.

Oto, co dzieje się z zawartością komórek podczas łączenia:

  • Połączenie w poziomie komórek zawierających sam tekst lub tekst, liczby, sformatowane wartości i formuły powoduje połączenie ich zawartości jako tekstu oddzielonego znakami tabulatora.

  • Połączenie w pionie komórek zawierających sam tekst lub tekst, liczby, sformatowane wartości i formuły powoduje połączenie ich zawartości jako tekstu oddzielonego znakami końca wiersza.

  • Po połączeniu komórek w kolumnie, tło komórki wynikowej przyjmuje obrazek lub kolor użyty w najwyżej położonej komórce składowej.

  • Po połączeniu komórek w wierszu, tło komórki wynikowej przyjmuje obrazek lub kolor użyty w komórce składowej położonej po lewej stronie.

  • Gdy komórka zawierająca tekst, liczbę, formułę lub ustalony format zostaje połączona z pustą komórką, nie ma to wpływu na zawartość tej pierwszej.

  • Gdy komórka zawierająca liczbę zostanie połączona z pustą komórką, wynikowa komórka zachowa format liczbowy.

Szczegółowe informacje o funkcjach i formułach dostępnych w iWork oraz o sposobach ich wykorzystania można znaleźć w „Formuły i funkcje iWork — podręcznik użytkownika” oraz w pomocy ekranowej, dostępnej po wybraniu Pomoc > „Formuły i funkcje iWork — pomoc”.