Keynote może automatycznie rozpoznawać wybrany tekst i zastępować go innym. Przykładowo, gdy wpiszesz „sie”, Keynote może automatycznie zmienić ten tekst na „się”.

Jak włączyć automatyczną korekcję tekstu?
  1. Wybierz Keynote > Preferencje.

  2. Kliknij w „Automatyczna korekta” i ustaw opcje według swych potrzeb.

    Jeżeli chcesz, aby Keynote automatycznie przekształcał zwykły cudzysłów w dolny lub górny, zaznacz „Użyj inteligentnych cudzysłowów”.

    Jeżeli chcesz, aby pierwsze słowo każdego zdania zawsze zaczynało się wielką literą, zaznacz „Naprawiaj wielkie litery”.

    Jeżeli chcesz, aby przyrostki w liczebnikach porządkowych w języku angielskim (np. „1st”, „2nd”, „3rd”) zamieniane były na indeks górny, zaznacz „Zamieniaj sufiksy porządkowe na indeksy górne”.

    Jeżeli chcesz, aby Keynote automatycznie rozpoznawał wprowadzane adresy e-mail i URL, zaznacz „Automatycznie wykrywaj adresy email i www”. Wpisywane adresy e-mail i www będą automatycznie przekształcane w hiperłącza do programu Mail i Safari.

    Jeżeli chcesz korzystać z funkcji automatycznego tworzenia list, zaznacz „Automatycznie wykrywaj listy”.

    Jeżeli chcesz, aby nieprawidłowo wpisane słowa były automatycznie poprawiane (gdy w słowniku jest tylko jedna pasująca wersja pisowni), zaznacz „Automatycznie stosuj sugestie sprawdzania pisowni”.

    Jeżeli chcesz włączyć funkcję automatycznego zastępowania pojedynczych znaków lub ciągów znaków innymi, zaznacz „Zastępowanie symboli i tekstu”. Następnie ustal i uaktywnij poszczególne zastąpienia, korzystając z tabeli. Przykładowo, gdy wpiszesz „(c)”, Keynote przekształci to automatycznie w znak ©, jeżeli to zastąpienie będzie włączone. Jeżeli chcesz dodać wiersz do tabeli automatycznych zastąpień, kliknij w przycisk Dodaj (+). Jeżeli chcesz usunąć zaznaczoną pozycję, kliknij w przycisk Usuń (–).

Po ustaleniu automatycznych zastąpień są one stosowane w każdym tekście wprowadzanym i zmienianym w dokumentach Keynote.